Conversie optimalisatie

Hoe gelikt een website er ook uit zien, hoe succesvol de Google advertenties of hoe hoog de ranking in de zoekmachines ook mag zijn, uiteindelijk is ook een hoge Click Through Ratio (CTR) belangrijk. Je website kan nog zoveel verkeer trekken, uiteindelijk zullen ze ook moeten converteren. Je wil de bezoeker van je website namelijk zo ver krijgen dat die tot de gewenste actie overgaat. Denk je dat jouw conversiepercentage nog te laag ligt? Dan kan conversie optimalisatie waardevol zijn.

Wat is conversie optimalisatie?

Een conversie is een vooraf opgesteld doel van de bezoeker. Dit kunnen verschillende doelen en acties zijn. Overgaan tot aankoop van een dienst of product, het aanvragen van een offerte of het inschrijven voor een nieuwsbrief.

Met conversie optimalisatie (CRO – Conversie Ratio Optimalisatie) tracht je de website zo op te bouwen dat klanten steeds meer en meer overgaan tot die die desgewenste actie of aankoop, en je zo het maximale uit de bezoekers van jouw website haalt.

Door het gedrag van je bezoekers zo goed mogelijk te monitoren, en gebruik te maken van A/B testen, kan je zo goed mogelijk volgen of je met de nieuwe optimalisaties de gewenste progressie boekt, bijschaven en het conversiepercentage blijven verhogen. Uiteindelijk kan je je website optimaal verbeteren aan de hand van de daadwerkelijke resultaten.