Search Engine Advertising

SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel zoekmachine adverteren, en zoals de naam al zegt is het een manier van adverteren via zoekmachines. Zoekmachine adverteren wordt ingeschakeld om bovenaan in de organische zoekresultaten van google te verschijnen. En tegenstelling tot SEO,  sta je bij zoekmachine adverteren na het betalen meteen bovenaan de pagina. Je hoeft dus niet te wachten voordat je hoog in de zoekresultaten staat. Zo kan je aan de hand van Zoekmachine Adverteren direct resultaat boeken.

Vormen van zoekmachine adverteren

Wanneer je kiest voor Zoekmachine Adverteren, kun je kiezen voor verschillende soorten campagnes, zoals: Google Ads, Google Shopping, Display Advertising of Remarketing. Het is belangrijk om de juiste soort campagne te kiezen voor jouw onderneming.

Google Ads

Je betaald bij Google Ads per klik op je advertentie, waarbij de prijs per klik kan variëren per zoekwoord. De prijs die je moet betalen per klik wordt bepaald via een soort veiling van Google.

Google Shopping

Aan de hand van Google Shopping worden jouw producten visueel getoond aan klanten die zoeken op je relevante zoektermen. Via Google Shopping promoot je dus je product of dienst direct met zowel een afbeelding als een prijs erbij.

Display Advertising

Adverteren via Display Advertising is het online adverteren met afbeeldingen, video’s en banners op andere websites.

Remarketing

via Remarketing of Retargeting kan jij je website of product opnieuw aanbieden aan een eerdere bezoeker van je website, die is vertrokken zonder dat er bepaalde conversies werden behaald.